2017. december 12. kedd

A honlap a PTE BTK Neveléstudományi Intézet gondozásában működik.
Célja, hogy a pécsi, a regionális, az országos és nemzetközi pedagógusképzési törekvésekről tudósítson.

Támogatónk

TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0014
Pedagógusképzést segítő hálózatok továbbfejlesztése a Dél-Dunántúl régióban

Események

Horizontok és Dialógusok II. Konferencia

HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK II.
KONFERENCIAFELHÍVÁS

Neveléstudományi és romológiai konferencianapok a Pécsi Tudományegyetemen a Neveléstudományi Intézet
és az „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola szervezésében.

Pécs, 2016. május 4-6.
Helyszín: Pécs, Pécsi Tudományegyetem Ifjúság úti Campus

A felhívás szövege: [.pdf]
Formai követelmények: [.pdf]
[ Programfüzet ]

A Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának Neveléstudományi Intézete és az “Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola hármas konferenciáját második alkalommal rendezi meg. Az intézethez és a doktori iskolához köthető hagyományos konferenciák programját időben és műfajokban összehangolja, lehetőséget adva a transzdiszciplináris összefüggések artikulációjának erősítésére.

A konferencia vertikális fókuszait a hagyományos konferenciák kontextusai, narratív dimenziói határozzák meg:

 

VII. Iskola a társadalmi térben és időben (május 4.)

A neveléstudományi kutatások intenzív dialógust folytatnak kutatásuk tárgyával: alakítják, formálják a nevelés, oktatás világát, legyen szó jelen idejű jelenségek vizsgálatáról vagy történeti kutatásról. Szakmai hitvallásunk, hogy a nevelés világa a maga mindenkori jelenében sem zárvány, állandó kölcsönhatásban áll a társadalommal, s az oktatásnak folyamatosan reagálnia kell a gyorsan változó társadalmi kihívásokra. Konferenciánk célja az oktatás és társadalom komplex viszonyrendszerének mélyebb megismerése.

A konferencia lehetőséget kíván nyújtani a neveléstudományi kutatásokkal foglalkozó szakembereknek, PhD hallgatóknak kutatási eredményeik bemutatására, megvitatására. A Doktori Iskola kutatási programjához illeszkedően felsőoktatást és közoktatást érintő vizsgálatok, nevelésszociológiai és romológiai kutatások, interdiszciplináris neveléstudományi kérdések, oktatástörténeti kutatások kerülhetnek bemutatásra a plenáris előadásokat követő szekcióüléseken.

Tervezett szekcióink:

  • Oktatástörténeti kutatások
  • Módszertani kutatások
  • Nevelésszociológiai kutatások
  • Felsőoktatást vizsgáló kutatások

 

IV. Autonómia és Felelősség - Tanulásközpontú pedagógia konferencia,
a pedagógusképzés reformjának folytatása (május 5.)

A konferencia alapvető küldetése, hogy lehetőséget adjon a pécsi, a regionális, s ehhez kapcsolódóan országos, nemzetközi neveléstudományi értékek, felismerések, pedagógiai modellek bemutatására, dialógusuk kialakítására.

A fókuszban a tanulásközpontú pedagógiai és neveléstudományi megközelítések állnak, különös hangsúllyal a pedagógusképzés reformjának folytatásán. Az előző konferenciákon kirajolódó aspektusok – diverzitás, dialógus, participáció, multiperspektivitás, szubszidiaritás, inkluzivitás – adják a keretét a tudományos együttgondolkodásnak. Az évről évre több résztvevőt vonzó konferencia hatására indult el az Autonómia és Felelősség neveléstudományi folyóirat, valamint az azonos elnevezésű tanulmánykötet-sorozat. A folyóirat a konferencia-sorozat révén kirajzolódó aspektusok követését teszi lehetővé a konferenciák alkalmai között, míg a tanulmánykötet-sorozatban válogatások olvashatók részint a konferencia-előadások anyagaiból, másrészt pécsi-regionális, meghívott országos, vagy nemzetközi műhelyek kapcsolódó anyagaiból.

Tervezett szekcióink:

  • Inklúzió a közoktatásban
  • Befogadó egyetem
  • Tanulási utak
  • Dialógus és identitás
  • Képzők képzés
  • Pedagógusképzés újabb aspektusai
  • Kompetencia alapú képzés-fejlesztés

 

V. Romológus Konferencia (május 6.)

A konferencia célcsoportja kettős. Egyrészt a pécsi egyetemen tanult, végzett romológus hallgatókat, szólítja meg, mutassák meg, merre tartanak, meddig jutottak saját szakmai területükön. Másrészt a romológia különböző területein alkotó, publikáló elismert szakembereket várjuk a rendezvényre, hogy az egyes szekciók munkájában kibontakozó párbeszéd lehetőségeit tovább gazdagítsuk. Egy-egy szekción belül – társadalomtudományok, nyelvészet, nevelésszociológia – a tudomány várának különböző szintjein dolgozó kutatók képviseltetik magukat a képzett és tudományosan minősített szakemberektől, PhD hallgatókon át egészen az egyetemi képzésben éppen tevékenyen tanuló diákokig. Ebben az évben a nemzetközi kitekintés, a nemzetközi kapcsolatok megjelenítése egy újabb fontos területe a konferenciának.

A konferenciák közötti kapcsolatot részben a fenti tematikus fókuszok, részben horizontális narratívák képviselik:

1. Kompetencia alapú pedagógusképzés intézményfejlesztési kontextusban

A kompetencia alapú pedagógusképzés modelljei, a tanulásközpontú megközelítések elméleti és gyakorlati területei mindig valamilyen intézményi, intézményfejlesztési kontextusban jelennek meg ezen a horizonton. Vagyis nem egyszerűen egy kompetencia alapú megközelítés, hanem annak szerves részeként annak intézményi kontextusa is a részét képezi ennek a horizontnak.

2. Inkluzivitás-interkulturalitás

Az inkluzív pedagógiai és társadalmi környezet ismérvei, tapasztalatai, eredményei állnak a középpontban, különös hangsúllyal az interkulturalitás, a diverzitás, a dialógus jelentőségére. Elengedhetetlen hangsúlyt képeznek azok a felismerések, útmutatások, amelyeket a romológia nyújthat számunkra ezen a területen.

3. Multiperspektivitás

Az eddigi eredményekre építve, hagyományainkból kiindulva fő törekvésünk az, hogy napjainkban forrás- és problémaközpontú, a tanári kompetenciák fejlesztéséhez hozzájáruló, térben és időben komparatív áttekintéseket nyújtó, a diakrón és szinkrón szempontokat együttesen érvényesítő, a hallgatók aktivitására, kutatásaira építő, a hazai és európai értékek mellett a nem nyugati kultúrákra is figyelmet fordító, új forráscsoportokat fókuszba állító, kutatás-módszertani értelemben is korszerű neveléstörténet és összehasonlító neveléstudomány művelése jelenjen meg a pedagógusképzésben. Jelentkezni lehet akár csak az egyik, akár mindhárom konferenciára!

A három nap - az előző években megszokott módon - továbbra is három külön konferenciának felel meg! Így valaki akár három konferencia hivatalos résztvevője is lehet a három nap alatt!

A konferenciára oktatók, kutatók és hallgatók mellett várjuk a közoktatásban dolgozó pedagógusokat is.

Részvételi formák:

  • előadás nélküli résztvevő
  • szekció előadás (15 perc előadás, 5 vita)
  • szimpózium előadás (50 perc előadás, 25 perc vita)
  • tudományos poszter előadás
  • Pecha-Kucha
  • Science slam

A konferencián való részvétel ingyenes!


Az előadóknak az alábbi címen elérhető jelentkezési lap kitöltésével és absztraktjuk feltöltésével szükséges regisztrálniuk https://goo.gl/ERmpeO. A jelentkezés határideje: 2016. március 15. 20.00 óra


A konferenciával kapcsolatos kérdéseiket az alábbi e-mail címen várjuk: hdkonferencia2016@gmail.com

A konferencia elnöki bizottsága: Prof. Dr. Forray R. Katalin, Dr. habil. Orsós Anna, Dr. Arató Ferenc

A konferencia szervezőbizottsága: Ambrusné Prof. Dr. Kéri Katalin, Dr. habil. Varga Aranka, Márhoffer Nikolett, Pálmai Dóra, Szekeres Nikoletta, Szücs-Rusznak Karolina, Trendl Fanni, Vezdén Katalin

2016. máj. 4.
Pécs

Kötetbemutató

A Wlislocki Henrik Szakkollégium szeretettel meghívja Önt a Pécsi Tudományegyetem Romológia és Nevelésszociológia Tanszék és a Wlislocki Henrik Szakkollégium együttműködésével megvalósult projekt kötetbemutatójára, melynek

időpontja: 2016. február 13. 15:00-17:00
helyszíne: OFI Mintabolt - Molnár Ferenc terem (1085 Budapest, József krt. 63.)

Program:

Kerekasztal-beszélgetés a Romológia és Nevelésszociológia Tanszék szakmai vezetésével a Wlislocki Henrik Szakkollégiumban zajlott projekt forrásaiból megvalósult kiadványokról. A kiadványok tematikusan kerülnek bemutatásra a Szakkollégium hallgatói és a moderátor, Szücs-Rusznak Karolina beszélgetésében. A kerekasztal részvevői mind-mind kötődnek egy vagy több kötethez, így az ő szemükön, tapasztalataikon keresztül ismerhetjük meg a kiadványok tartalmát és jelentőségét. Részvevők: Laboda Lilla, Orsós János, Pápai Boglárka, Petrovics Dalma, Szederkényi Attila, Trendl Fanni. A beszélgetést felkért hozzászólók is színesítik.

A kiadványok a helyszínen megtekinthetők lesznek és lehetőséget biztosítunk a róluk való beszélgetésre informális keretek között.

A program teljesen nyilvános, mindenkit sok szeretettel várunk!

További információ: wlislocki.szakkollegium@gmail.com

Meghívó [.pdf]

2016. feb. 13.
OFI Mintabolt - Molnár Ferenc terem (1085 Budapest, József krt. 63.)

Kvalitatív kutatóműhely

A Pécsi Tudományegyetem Kvalitatív kutatóműhelymunka-sorozatot hirdet a Pécsi Tudományegyetem oktatói és hallgatói számára. A programsorozat a TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0014 projekt keretében a BTK-TTK szakmai együttműködésével valósul meg a K/4-es Munkacsoport szervezésében. A műhelytalálkozók célja a tanári szakdolgozati portfóliók vizsgálata a tanári kompetenciafejlődés szempontjából. Tovább >>>

Az esemény meghírdetése: 2014. október 20. - 2015. május 9.
Az jelentkezés határideje: Folyamatos
Az esemény időpontja: 2014. október 20.

Letölthető dokumentum: [.pdf]

2015. okt. 20.
Pécs
Korábbi események

 

Külföldi pedagógiai folyóiratok


[URL] Acción Pedagógica (spanyol)
[URL] Action research international
[URL] Advances in Physiology Education
[URL] American Biology Teacher
[URL] American Educator
[URL] American Journal of Physics
[URL] American Teacher
[URL] Astronomy Education Review
[URL] Australasian Journal of engineering Education
[URL] Australian Educational Computing
[URL] Australian Journal of Educational & Developmental Psychology
[URL] Australian Universities Review
[URL] Bioscene: journal of college biology teaching
[URL] BMC Medical Education
[URL] Brain, Minds and Media: Journal of New Media in Neural and Cognitive Science and Education
[URL] Cadernos Cedes (portugál)
[URL] Cadernos de Pesquisa (portugál, angol)
[URL] Canadian Journal of Educational Administration and Policy
[URL] Cell Biology Education – A Journal of Life Science Education
[URL] CEO Forum on Education & Technology
[URL] Cognition and Instruction
[URL] Cognitive Science
[URL] Contemporary Issues in Early Childhood
[URL] Contemporary Issues in Technology and Teacher Education
[URL] Da Investigaçăo Às Práticas
[URL] Early Childhood Research & Practice
[URL] Educação & Sociedade (portugál, spanyol, angol)
[URL] Educational Insights
[URL] Educational Leadership
[URL] Educational Researcher
[URL] Education Next
[URL] Education Policy Analysis Archives
[URL] Education Review (Angol, spanyol, portugál)
[URL] Education Sciences and Psychology (örmény, angol)
[URL] Educause Quarterly
[URL] EDUCAUSE Review
[URL] Eine Welt in der Schule (német)
[URL] E-Journal of Organizational Learning and Leadership
[URL] e-learning and education
[URL] Elearningpost-articles
[URL] Electronic Journal of Literacy through Science
[URL] Electronic Journal of Research in Educational Psychology (angol, spanyol)
[URL] Electronic Magazine of Multicultural Education
[URL] Essays in Education
[URL] Estudios pedagógicos (Valdivia) (angol, spanyol, portugál)
[URL] European Educational Research Journal
[URL] Florida Journal of Educational Research
[URL] FNO.ORG - From Now On - The Educational Technology Journal
[URL] Forum: Qualitative Social Research (német, angol, spanyol)
[URL] Forum Schule. Magazin für Lehrerinnen und Lehrer (német)
[URL] Heritage Language Journal
[URL] Humanising Language Teaching
[URL] InterActions: UCLA Journal of Education and Information Studies
[URL] Interactive Educational Multimedia
[URL] International Education Journal
[URL] International Journal for Mathematics Teaching and Learning
[URL] International Journal of Construction Education and Research
[URL] International Journal of Educational Technology
[URL] International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology
[URL] International Journal of Special Education
[URL] Issues in Science & Technology Librarianship
[URL] Journal of Chemical Education
[URL] Journal of College Science Teaching
[URL] Journal for Critical Education Policy Studies
[URL] Journal of American Indian Education
[URL] Journal of Educational Technology & Society
[URL] Journal of Education for International Development
[URL] Journal of Industrial Teacher Education
[URL] Journal of Information Technology Education
[URL] Journal of Interactive Media in Education
[URL] Journal of Pesticide Safety Education
[URL] Journal of Research in Science Teaching
[URL] Journal of Statistics Education
[URL] Journal of Technology Education
[URL] Journal of the Learning Sciences
[URL] Journal of University Teaching and Learning Practice
[URL] Kairos: a journal for teachers of writing in webbed environment
[URL] Medical Education Online
[URL] Meridian (Raleigh): a middle school computer technologies journal
[URL] MountainRise: an electronic journal dedicated to the scholarship of teaching and learning
[URL] NEA Today (National Educational Association, USA)
[URL] New Horizons in Adult Education
[URL] Practical Assessment, Research & Evaluation
[URL] Radical Pedagogy
[URL] Review of Educational Research
[URL] Revista da Faculdade de Educação (portugál)
[URL] Revista de Pedagogía (spanyol)
[URL] Revista de Teoría y Didáctica de las Ciencias Sociales (spanyol)
[URL] Revista Educere (spanyol)
[URL] Revista Electrónica de Investigación Educativa (spanyol, angol)
[URL] Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa (spanyol, angol)
[URL] Revista Mexicana de Investigación Educativa (spanyol, angol)
[URL] Science Education
[URL] Spreadsheets in Education
[URL] Studies in Learning, Evaluation, Innovation and Development
[URL] T E S L - E J: Teaching English as a Second or Foreign Language
[URL] The Academic Leadership Journal
[URL] THe AMC Newsletter (American Montessori Consulting)
[URL] The International Electronic Journal of Health Education
[URL] The Internet TESL Journal For Teachers of English as a Second Language
[URL] The Journal of Computer-Aided Environmental Design and Education
[URL] The Journal of Design Communication (JDC)
[URL] The Journal of Interactive Online Learning
[URL] The Journal of Scholarship of Teaching and Learning
[URL] The Journal of Technology, Learning, and Assessment
[URL] The Journal of Technology Studies
[URL] The Mathematics Educator
[URL] The SCRE Newsletter (The Scottisch Centre of Research in Education)
[URL] The Turkish Online Journal of Distance Education
[URL] World Library of Educationalists